SEO-optimalisatie
Je krijgt teleurstellend weinig bezoekers op je website en krijgt nauwelijks aanvragen. Dat kán komen omdat je website slecht vindbaar is. Ik help je om te achterhalen of dat inderdaad zo is én wat daar aan te doen is. Ik voer een zoektermenonderzoek uit, optimaliseer je website en verbeter je teksten. Het doel? Dat mensen hun weg naar de zorg vinden. En dat jij de klanten of cliënten krijgt die bij jullie passen.
1. Nulmeting
Hoe scoort de website nú in Google? Op welke zoektermen wordt de website het best gevonden? Hiervoor is het belangrijk dat ik inzicht heb ik de data van Google Analytics 4 en Google Trends. Ik doe ook zelf onderzoek met behulp van SE-Ranking en KWFinder (Mangools). Ook hoor ik graag alvast op welke zoektermen (of beter: topics) jullie graag willen worden gevonden.
2. Spieken bij de buren
Spieken. Daar was ik altijd aan goed in. Hoe dacht je dat ik dat havodiploma heb gehaald. Voor jou kijk ik met een schuin oog naar jullie concurrenten. Hoe doen zij het? Op welke zoektermen scoren ze? En welke kansen laten ze liggen? Hartstikke waardevol, wat ik je brom. Spieken is top!
3. Zoektermenonderzoek
Op welke zoektermen wil je worden gevonden? Op welke termen wordt ook echt gezocht? En waar kunnen we mee scoren in Google? Afijn, een zoektermenonderzoek. Doe ik voor je. Resultaat: een Excelbestand met zoektermen waaruit we de allerbeste kiezen.
4. Advies over menustructuur en teksten
Op basis van de uitkomsten van het zoektermenonderzoek geef ik advies over de menustructuur van je website. Ook bespreken we hoe we de diverse pagina’s het best kunnen optimaliseren.
SEO draait niet alleen om content, maar ook om de techniek van je website en om linkbuilding. Het kan best zijn dat je website technisch niet goed presteert. Bijvoorbeeld dat je website heel traag of niet optimaal werkt voor mobiel. Ook dat kan ervoor zorgen dat je vindbaarheid van je website achterblijft.
5. Website optimaliseren
Elke pagina optimaliseer ik met een unieke zoekterm. Ook optimaliseer ik je teksten. Meestal moet een tekst net even anders. En soms ook een stukkie langer. Of misschien korter. Belangrijk is dat de tekst aansluit bij de zoekintentie. Zodat de bezoeker de informatie krijgt waarnaar hij op zoek is.
6. Teksten aanpassen
Zoekmachine-optimalisatie gaat allang niet primair meer over zoekwoorden. Het gaat vooral over het zo goed mogelijk beantwoorden van vragen, twijfels en behoeften die jullie doelgroepen hebben. Hoe beter je dat doet, hoe relevanter de content op je website is. Vaak is er dus meer nodig dan de juiste zoektermen op de juiste plekken.
Wil je inderdaad aan de slag met je teksten? Dan houden we een intake waarin we samen de diepte ingaan en de inhoud van elke tekst bespreken. Het doel is dat een tekst de vragen beantwoorden van de websitebezoeker en aansluit bij de zoekintentie.
7. De resultaten monitoren
Ok, we zijn klaar. De teksten staan live. De komende tijd blijf ik de rankings bijhouden van je website. Ik houd je op de hoogte. Als dat slim is om te doen, sleutel ik nog wat aan de teksten.
P.S. SEO draait niet alleen om content, maar ook om de techniek van je website en om linkbuilding. Het kan best zijn dat je website technisch niet goed presteert. Bijvoorbeeld dat je website heel traag of niet optimaal werkt voor mobiel. Ook dat kan ervoor zorgen dat je vindbaarheid van je website achterblijft.