SEO-optimalisatie
Je hebt een website. Maar bezoekers, ho maar! En al helemaal nauwelijks aanvragen. Ik optimaliseer je website. Dat doe ik voor zorg- en welzijnsorganisaties. Voor organisaties in het sociaal domein. En voor leveranciers aan de zorg, zoals ICT-bedrijven, adviesbureaus en leveranciers van meubilair en hulpmiddelen. Waarom? Omdat het belangrijk is dat mensen snel de zorg vinden die zij nodig hebben. En dat die zorg goed, efficiënt en betaalbaar is. Ik werk ook voor kennis- en belangenorganisaties.
Intake
Zoekmachine-optimalisatie is een kwestie van vraag en aanbod bijeen brengen. Daarom hoor ik graag meer over jullie bedrijf of organisatie én over jullie doelgroepen. Welke zoektermen zijn voor jou belangrijk? Welke doelen heb je met je website? Wat vinden jouw doelgroepen belangrijk? Op basis daarvan ga ik voor je aan de slag.
Nulmeting
Niet vergeten: hoe scoort de website nú in Google? Sommige pagina’s doen het misschien al best goed. Dat zoek ik voor je uit. Noem het een nulmeting. Dat is waardevolle informatie als vertrekpunt voor jouw nieuwe teksten.
Spieken bij de concurrentie
Spieken. Daar was ik altijd aan goed in. Hoe dacht je dat ik dat havodiploma heb gehaald. Voor jou kijk ik met een schuin oog naar jullie concurrenten. Hoe doen zij het? Op welke zoektermen scoren ze? En welke kansen laten ze liggen? Hartstikke waardevol, wat ik je brom. Spieken is top!
Zoektermenonderzoek
Op welke zoektermen wil je worden gevonden? Op welke termen wordt ook echt gezocht? En waar kunnen we mee scoren in Google? Afijn, een zoektermenonderzoek. Doe ik voor je. Resultaat: een Excelbestand met zoektermen waaruit we de allerbeste kiezen.
Je teksten optimaliseren
Elke pagina optimaliseer ik met een unieke zoekterm. Ook optimaliseer ik je teksten. Meestal moet een tekst net even anders. En soms ook een stukkie langer. Of misschien korter. Belangrijk is dat de tekst aansluit bij de zoekintentie. Zodat de bezoeker de informatie krijgt waarnaar hij op zoek is.
De resultaten monitoren
Ok, we zijn klaar. De teksten staan live. De komende tijd blijf ik de prestaties van elke zoekterm bijhouden. Ik houd je op de hoogte. Als dat slim is om te doen, sleutel ik nog wat aan de teksten.