Contentmarketing
Heb je kennis die je wilt delen? Doe dat vooral! Want daarmee help je anderen echt verder. Maar goede content schrijven kost veel tijd. Want wát vertel je? En hóe vertel je het helder? Daar heb je mij voor. Ik schrijf regelmatig blogs, whitepapers en e-books. Bijivoorbeeld voor ’s Heeren Loo, Harteraad, Stimulansz en Eurocom Group. Yep, ook als het een ingewikkeld onderwerp is.
Teksten voor whitepapers
Een whitepaper is een uitstekend middel om je expertise te laten zien. Door je kennis te delen, help je anderen verder. Je trekt hiermee mensen naar je website, wat weer zorgt voor nieuwe kansen op contact. Op voorwaarde dat jouw whitepaper ook echt van waarde is.
Teksten voor e-books
Heb je veel kennis om te delen? Met een e-book ga je nog een laagje dieper. In een e-book kan je de teksten verrijken met interessante tabellen en statistieken. Maar Jeroen, mensen lezen toch geen lange teksten? Maak het je lezer daarom zo makkelijk mogelijk. Met een duidelijke structuur, korte alinea’s, actieve zinnen en krachtige en heldere teksten. En duidelijke beelden die je verhaal verduidelijken. Kortom: een e-book die makkelijk weghapt en toch heel informatief is.
Blogteksten
Wil je doorlopend iets van je kennis delen? Ga dan zeker bloggen! Inderdaad, je bent niet de enige. Maar jouw organisatie heeft natuurlijk wel een unieke combinatie van kennis en ervaring. Ik spar daar graag met je over. Wat ook helpt: een zoektermenonderzoek. Want dan wordt duidelijk waar mensen naar zoeken in Google. Op basis daarvan schrijf ik blogs die aansluiten bij de zoekintentie.
Zó pakken we het aan
Zie je op tegen het schrijven van een e-book? Snap ik. Want dat kost tijd. Helemaal als je het zelf doet. Ook ik ben veel langer bezig met teksten voor mijn eigen website, dan met teksten voor anderen. Dat komt omdat je te veel weet over je eigen producten en diensten en je eigen organisatie. Ik kijk er met frisse blik tegenaan.
Stap 1 is het bepalen van een goede structuur: de outline. Zijn we het daarover eens, dan verzamel ik alle informatie. Dat is altijd een combinatie van basisinformatie op papier én een interview met inhoudelijk specialisten. En ik zoek ook altijd naar betrouwbare bronnen op internet. Samen vinden we de meest effectieve aanpak. En dan? schrijven!