SEO-tektschrijver

Online tekstschrijver

Snak je naar onweerstaanbare webteksten die werken? Schrijf ik, helder en overtuigend. Voor zorgorganisaties en leveranciers met ambitie.

Genoeg! Doe mij een offerte Lees meer

Overtuigende teksten waar jouw doelgroep voor warmloopt

Wat doe je als je professionele hulp zoekt? Googlen. Als zorgorganisatie moet je er dus voor zorgen dat je zichtbaar bent in Google. En als mensen op je website belanden, moeten ze helder en overtuigend worden geïnformeerd. Zodat ze contact met je opnemen. Als SEO-tekstschrijver zorg ik voor doelgroepgerichte webteksten die resultaat opleveren. Ook schrijf ik vacatureteksten.

Met kennis van zorg én Google

De zorg is complex. De financiering en de schotten tussen zorgaanbieders. De wet- en regelgeving en de digitale transitie. En natuurlijk de zorg zelf, aan mensen die allemaal anders zijn. Met daaromheen: de diverse stakeholders met hun wensen en belangen. Mijn motto? Ingewikkeld bestaat niet.

Ik maak je website vindbaar en schrijf teksten die jouw doelgroep informeren, overtuigen en activeren. Daarbij put je uit mijn twintig jaar ervaring in diverse andere sectoren. Of je nu commercieel bent of niet, ook jij hebt een online doel.

Voor kleine en grote organisaties 

Webteksten nodig voor jullie zorgorganisatie? Dan ben ik graag je man. Als tekstschrijver zorg werk voor zowel grote als kleinere zorgorganisaties door heel Nederland. Of het nu gaat om ouderenzorg, gehandicaptenzorg, GGZ, het sociaal domein of nog een andere sector. Ook werk ik voor organisaties in het sociaal domein, zoals opleiders, adviesbureaus en gemeenten.

En voor bedrijven die leveren aan de zorg

Natuurlijk, de zorg is vooral mensenwerk. Maar de zorg kan niet zonder ICT, passende gebouwen en hulpmiddelen. Daarom werk ik als SEO-tekstschrijver ook met overtuiging voor bedrijven die de zorg ondersteunen. Bedrijven die de zorg efficiënter en beter willen maken.

Onderzoek, schrijven en monitoren (met een vleugje AI)

Vindbaarheid in Google begint met inzicht krijgen in je doelgroep. Wie zijn zij? Wat houdt hen bezig? Wat vinden zij belangrijk? Ook doe ik een zoektermenonderzoek. Zo krijgen we nog scherper welke content de website nodig heeft. De concurrentie in Google is groot, maar als zorgorganisatie kan je zeker wel lokaal vindbaar worden. En als leverancier heb je misschien een kansrijke niche. Ik voer dit zoektermenonderzoek uit met Mangools (KWFinder) en/of SE-Ranking. Beide vullen elkaar goed aan. Na livegang van de website houd ik de rankings in Google bij.

Rondom het schrijfproces maak ik veel gebruik van AI, maar schrijven doe ik zelf. Lees hier hoe ik AI benut

Vind jouw eigen stem

Voor zorgorganisaties is het verrekte lastig om zich te onderscheiden. Kijk maar eens naar de websites van je concurrenten. Hoe vind je dan je eigen stem? Ik help je die te ontdekken. Mijn advies: durf anders te zijn. Want je bent niet zoals de rest. Lees meer over het bepalen van de tone of voice

Ok, ok! Kom maar op met die offerte

Of ben je op zoek naar…

Je website beter vindbaar

Inspirerende content

Je website beter vindbaar

Vinden klanten jouw website niet? Ik optimaliseer jouw webteksten voor Google. Van analyse, advies tot uitvoering.

SEO-optimalisatie >

Inspirerende content

Je hebt kennis. En die wil je delen. Ik schrijf teksten voor whitepapers, e-books en blogs. Concreet, praktisch, inspirerend.

Eerste hulp bij contentmarketing >

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Wat doet een SEO-tekstschrijver precies?

    Een SEO-tekstschrijver maakt webteksten die aantrekkelijk zijn voor de lezer én geoptimaliseerd zijn voor Google. Ik schrijf content die aansluit bij de vragen en behoeften van de websitebezoeker. Hoe beter de tekst daarop inspeelt, hoe relevanter die is voor je doelgroep, en daarmee voor Google.

    Dit sluit aan bij de criteria die Google hanteert voor het beoordelen van de kwaliteit van een tekst: E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trust). Helpful content, daar draait het om.

    Succesvolle SEO begint met een intake. We bespreken wie jouw website bezoeken, wat ze willen weten en welke vragen ze hebben. Daarna doe ik een zoektermenonderzoek om te achterhalen waar mensen naar zoeken in Google. Op basis daarvan maak ik een menustructuur. De zoektermen helpen om een tekst echt goed te optimaliseren.

    Kortom, SEO anno nu begint bij jouw doelgroep, niet bij zoekwoorden.

  • Wat is de meerwaarde van een tekstschrijver zorg en sociaal domein?

    Ik ben op de hoogte van actuele ontwikkelingen, wetgeving en veelgebruikte termen. Daarover heb ik dus weinig uitleg nodig. Tegelijkertijd ben ik scherp op jargon en clichés in de sector en organisatiespecifieke kenmerken en waarden. Een gespecialiseerd tekstschrijver weet ook hoe hij de doelgroep het best benadert. Dit zorgt voor duidelijke, relevante en correcte content die aansluit bij de behoeften van de doelgroep.

    Ik schreef onder meer teksten voor de websites van ’s Heeren Loo, Careander, MEE NL, Timon, Zorgbalans, Zorgverlening Het Baken en Vitalys. Ook werk ik voor bijvoorbeeld ICT-bedrijven en adviesbureaus in de zorg. Bekijk hier mijn actuele referenties.

  • Hoe merk ik in de samenwerking dat je thuis bent in de zorg en het sociaal domein?

    Je merkt dat ik minder uitleg nodig heb en de doelgroep sneller en beter begrijp. We spreken dezelfde taal, wat de samenwerking en het feedbackproces vereenvoudigt. Dankzij mijn ervaring in de sector stel ik kritische vragen die de kwaliteit van de teksten ten goede komen.

  • Welk risico loop ik met een tekstschrijver zonder kennis heeft van zorg of sociaal domein?

    Een tekstschrijver zonder specifieke kennis van de zorg of het sociaal domein heeft meer tijd nodig om zich in te lezen, wat jou als opdrachtgever extra tijd en moeite kost. De kans op fouten in terminologie en wetgeving is groter, en de teksten kunnen minder relevant en begrijpelijk zijn voor je doelgroep. Daardoor kan het voor jou als opdrachtgever veel werk zijn om samen met de tekstschrijver te komen tot teksten die wél goed zijn.

  • Weet je echt alles van de zorg en het sociaal domein?

    Nee, dat niet. De zorg en het sociaal domein zijn breed en divers. Elke sector werkt anders en gebruikt eigen termen. Daarom leer ik elke dag iets nieuws. Juist daarom heb ik me gespecialiseerd. Dat helpt me snel nieuwe informatie te begrijpen en toe te passen op jullie specifieke behoeften.

    Ik doe altijd grondig onderzoek en lees me in nieuwe onderwerpen in. Goede communicatie en samenwerking zijn daarbij belangrijk. Zo bundelen we mijn kennis met jullie ervaring.

     

  • Kan je ook schrijven voor mensen met een verstandelijke beperking?

    Zeker! Ik heb veel ervaring in het schrijven voor mensen met een verstandelijke beperking. Dat deed en doe ik onder meer voor ’s Heeren Loo, Careander en De Rozelaar. Ik houd ook interviews met mensen met een verstandelijke beperking. Hun verhalen zet ik om in duidelijk en toegankelijke teksten. Zo’n tekst moet zoveel als mogelijk aansluiten bij hun natuurlijke spreektaal.

  • Hoe werk je? Wat kan ik verwachten als ik jou inschakel?

    Die vraag krijg ik vaak. Ik heb er daarom een aparte pagina over gemaakt. Lees hier meer over mijn aanpak.

  • Moet ik zelf een zoekwoordenonderzoek laten uitvoeren?

    Nee hoor, dat kan ik voor je doen. Ik gebruik hiervoor twee tools: SE-Ranking en KWfinder (Mangools). SE-Ranking is het meest uitgebreide pakket van de twee. Het voordeel van KWFinder is dat je hiermee ook lokale zoekwoordonderzoeken kunt doen. Dat is bijvoorbeeld handig voor als jouw organisatie lokaal of regionaal actief is of locaties heeft in diverse plaatsen.

    Werk je zelf al met een online marketeer, dan kan ook die het zoektermenonderzoek doen. Ik werk veel en graag samen met online marketeers, omdat zij nog meer weten van SEO. Zo komen we samen tot het beste resultaat.

  • Werk je ook met AI voor webteksten?

    Ja, ik gebruik AI, maar vooral rond het schrijfproces, niet voor het schrijven zelf. Ik werk met tools zoals ChatGPT, Claude en Perplexity. Voor het uitwerken van opgenomen interviews gebruik ik My Good Tape. AI helpt me om websites te analyseren, persona’s te maken en de tone-of-voice consistent te houden. Ook helpt AI bij het opzetten van de structuur van een artikel of webpagina en om teksten net wat vloeiender te maken.

    Nadat ik een webtekst heb geschreven, laat ik die analyseren door ChatGPT, bijvoorbeeld aan de hand van copywritingformules (TIPS, Het Behaviour Model van BJ Fogg, de dialoogmethode van Vögele, Picture-Promise-Proof-Push, het MBTI-model) en de Cialdini-principes.

    Gevoelige klantinformatie deel ik nooit met een AI-tool.

    Lees hier meer over hoe ik AI gebruik

  • Hoe flexibel ben je inzetbaar voor spoedopdrachten?

    Dat hangt af van de omvang van je opdracht. Kleinere opdrachten van 4 tot 8 uur kan ik meestal op korte termijn inplannen, meestal binnen 1 tot 2 weken en soms binnen enkele dagen. Middelgrote opdrachten van 10 tot pakweg 25 uur vragen meer planning. Heb je een grote opdracht van zo’n 40 uur of meer, stem dit dan zo tijdig mogelijk met me af.

  • Wat is jouw tarief?

    Die vraag krijg ik vaak, en dat is logisch. Daarom heb ik er een aparte pagina over gemaakt. Benieuwd naar mijn tarieven? Lees er hier meer over

  • Schrijf je alleen teksten voor websites?

    Nee, ik schrijf ook teksten voor bijvoorbeeld LinkedIn, brochures, whitepapers, jaarverslagen en persberichten. Daarnaast schrijf ik artikelen voor vakbladen. Van oorsprong ben ik namelijk journalist. Maar websiteteksten schrijven is mijn belangrijkste activiteit.