Klantverhalen zijn een mooie manier om over te brengen wat jullie organisatie precies doet. Daarin vertellen klanten over hun ervaringen met jullie producten of diensten en met de samenwerking. Het komt natuurlijk veel krachtiger en geloofwaardiger over als een klant daar iets over zegt. Belangrijk is wel dat zo’n klantverhaal inhoudelijk van aard is en dus niet plat commercieel.
Ik schrijf regelmatig inhoudelijke klantverhalen voor M&I/Partners, strategisch adviesbureau voor zorg en overheid. Voorjaar 2022 had ik een interview met Stichting Inlichtingenbureau, samen met een specialist van M&I/Partners. Dit bureau haalt bij diverse overheidsinstanties informatie op die gemeenten helpt om het recht op sociale voorzieningen te bepalen. Het Inlichtingenbureau gaat nieuwe doelarchitectuur ontwikkelen als fundament voor het volledig nieuwe IT-platform en de dienstverlening en organisatie daaromheen. Een belangrijke stap. Daarom liet het Inlichtingenbureau het ontwerp toetsen door M&I/Partners.