Professionals in het sociaal domein hebben de taak om inwoners te laten meedoen en zelfredzamer te maken. Het advies- en trainingsbureau Gespreksvoering Sociaal Domein geeft hen de skills om het verschil te maken in het gesprek. Met de trainingen ‘Motiverende gespreksvoering’ en ‘Stress-sensitief werken’. Maar hoe stimuleer je deze professionals om een training te volgen?
Joyce Bakker volgde eerst een traject bij Chris Rommers. Samen ontwikkelden ze tot in detail de opzet van de homepage en de trainingspagina’s. Bij het maken van pagina’s over een training of opleiding is het belangrijk dat deze niet alleen exact de juiste informatie bevatten en een logische opbouw hebben, maar dat daarin ook de juiste overtuigingsprincipes zitten. Zoals autoriteit en sociale bewijskracht. En schaarste, als een training eenmalig is of bijna vol zit.
Met kennis van het sociaal domein
Op basis van het uitgewerkte concept schreef ik alle teksten. Omdat ik veel werk in het sociaal domein, en ook regelmatig mensen uit het sociaal domein spreek, weet ik waar zij mee worstelen en wat zij belangrijk vinden. Ook helpt die kennis me om de juiste tone-of-voice toe te vinden.