Hoe geef je slim vorm en inhoud aan de website van een complexe zorgorganisatie zoals Timon? Daarover dachten de marketingafdeling en de webbouwer goed overna. Als tekstschrijver hielp ik mee bij het schrijven van alle content en dacht ik mee over de opbouw van de pagina’s.
De website biedt vanaf de homepage ingangen voor zorgvragers én verwijzers. Voor beiden schreef ik content over de diensten. Timon kent bovendien 27 regio’s door heel Nederland. Elke regio heeft nu zijn eigen aanbod. Ik interviewde hiervoor alle regiomanagers, die meteen adviezen en wensen doorgaven voor de totale website. De regioteksten vertellen over de rol van Timon in de specifieke regio, en natuurlijk over de specifieke diensten in elke regio. Want niet in elke regio biedt Timon hetzelfde.
Resultaat is een informatieve en intuïtieve website waarop iedereen snel de weg vindt.
Over Timon
Timon biedt door heel Nederland ondersteuning aan kinderen, jongeren, jongvolwassenen en gezinnen. Het is een bevlogen organisatie met een geheel eigen benadering van de zorg. Iedereen met een hulpvraag kan een beroep op doen op Timon, ongeacht (culturele) achtergrond en levensovertuiging. De ruim 700 bevlogen medewerkers werken in een groot deel van Nederland.