Informatieve website voor mensen die gezinshuisouder willen worden
Ieder kind moet een zo normaal mogelijk leven kunnen leiden. Sommige kinderen en jongeren kunnen niet meer thuis wonen, om allerlei redenen. Dan is een gezinshuis vaak een goede oplossing, vooral als het kind of de jongere een complexe zorgvraag heeft.
Een gezinshuis starten doe je niet zomaar even. Want het beïnvloedt je hele gezinsleven en het is echt niet altijd makkelijk. Wat er allemaal bij komt kijken? Dat ontdek je op de website van ’s Heeren Loo, bedoeld voor mensen die overwegen om een gezinshuis te beginnen.
De klant
’s Heeren Loo helpt mensen met een verstandelijke beperking en/of andere beperking hun leven in te vullen zoals zij dat zelf willen. Van jong tot oud, in bijna heel Nederland. Zorgprofessionals doen dat samen met de mensen die belangrijk voor hen zijn. Zo zorgen ze samen voor een goed leven voor circa 100.000 mensen met een beperking. Bij ’s Heeren Loo werken ongeveer 15.000 medewerkers, onder wie circa 1.000 behandelaren en 4.600 vrijwilligers. ’s Heeren Loo telt door heel Nederland momenteel (anno 2020) ongeveer 100 gezinshuizen. De vraag is echter veel groter.
De opdracht
Samen met de corporate recruiter en de online coördinator van ’s Heeren Loo brainstormden we over het concept, de menustructuur en de elementen die beslist moesten terugkeren op de website. Ikzelf interviewde gezinshuisouders, schreef informatieve content met veel gestelde vragen, onderverdeeld in thema’s: zoals de eisen, het selectietraject, financiën, ondersteuning & opleiding.
De teksten stemde ik af met de inhoudelijk specialisten van ’s Heeren Loo.
Het resultaat
Een heldere, informatieve website die zich volledig richt op de vragen en behoeften van de zich oriënterende ouder. In tekst, video en fotografie (van Marijn Fidder). Het doel is niet om mensen per se over de streep te trekken, maar om hen eerlijke en heldere informatie te geven zodat dit hen helpt in hun keuzeproces.