Hoe fijn is het te kunnen werken voor een organisatie die je aan het hart ligt. Mijn lief Erica werkte – ik dacht – 21 jaar voor Careander. Ik kwam er regelmatig over de vloer en kende op een gegeven moment best veel mensen die er woonden en werkten. Later werkte onze zoon een aantal jaren als vrijwilliger bij locatie ’t Schild. Sinds kort is Erica terug bij Careander.
Juist daarom vond ik het zo enorm te gek dat ik vorig jaar de teksten mocht schrijven voor de nieuwe website van Careander. En al zeg ik het zelf: dat was hard nodig. Want de website was alweer een paar jaar oud, en de diensten en locaties waren niet heel goed vindbaar.
Het werd een nauwe samenwerking met de UX-designer (Bart Oosterveer – Codigital) en de webbouwer (Embite). Samen bepaalden we de menustructuur, mede op basis van mijn zoektermenonderzoek.
De hamvraag: hoe kom ik aan de juiste, actuele informatie? Daarvoor interviewde ik tien medewerkers van Careander in diverse functies. En natuurlijk flink wat informatie op papier, waaronder de meerjarenvisie. Dat gaf me voldoende om aan de slag te kunnen.
De grootste uitdaging waren de teksten over de 31 locaties. Hiervoor maakte ik een basisopzet, waarna de teksten naar de locatiemanagers gingen. Hun feedback verwerkte ik dan weer.
Resultaat: een moderne website met een heldere profilering. Een soepel draaiende website met UX-design waardoor bezoekers snel hun weg vinden. Zowel de diensten als de locaties zijn nu geoptimaliseerd voor Google. Daardoor kan Careander nu ook online wedijveren met de andere zorgorganisaties in de regio.