Hoe zorg jij ervoor dat mijn content goed scoort in Google?
Belangrijk is vooral dat het gaat om helpful content. Dit betekent dat een tekst echt informatief met zijn voor de doelgroep en oplossingen biedt voor vragen of problemen. Door echt en oprecht waarde te bieden, bouw je vertrouwen en een band op met je doelgroep. Dit sluit aan bij de criteria die Google hanteert voor het beoordelen van de kwaliteit van een tekst: E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trust). Zulke content doet het het best in Google.
Succesvolle SEO begint dus met een goede intake met jou als opdrachtgever. In deze intake bespreken we uitgebreid wie er op de website komen, wat hun kennisniveau op dat moment is en welke vragen zij hebben. Je hebt daar vast zelf wel een beeld bij. En anders wel jouw collega’s met de meeste klantencontact. Ook AI helpt bij het achterhalen van vragen, twijfels en behoeften.
Stap 2 is dan een zoektermenonderzoek, waarbij ik achterhaal waar mensen naar zoeken in Google. Dit helpt om een tekst te optimaliseren met de juiste zoektermen. In mijn visie begint succesvolle contentmarketing dus niet meer met een zoekwoordenonderzoek, maar mij julllie doelgroep.